Fleurop delivery – costs & delivery times

Fast & reliable

Your greeting is only a few hours away. It does not matter whether a Fleurop greeting is being sent ten, a hundred or a thousand kilometres to the other side of the world: When it really matters, Fleurop delivers the flowers you ordered quickly. Anywhere in Germany - and, of course, anywhere in the world. How does it work? The secret is that the flowers are never actually sent - they are always there! At one of our 50,000 partner florists around the world, who assemble the flowers you want and deliver them personally. With Fleurop, it's not the flowers that travel, it's the order.

Pay conveniently by PayPal, credit card, direct debit or even on account.

Delivery costs & times

Shipping costs of €7.95 are charged per order within Germany.
On Sundays such as Mother's Day (2nd Sunday in May) we charge a Sunday surcharge of €4.95. The normal Sunday surcharge will not apply on this day.
Orders for delivery on a Sunday are possible until Saturday 11 am.
For delivery by DHL/Post a delivery charge of €5.95 will apply.
Gift vouchers (without floral greetings) are subject to a delivery charge of €3.95.

Overview of shipping costs:

Shipping costs:
€7.95
Sunday charge: €7.95
Delivery by DHL/Post€5.95
Delivery without flowers:€3.95

Fleurop greetings are delivered between 8 am and 8 pm on working days. Deliveries to a business address by the Fleurop courier are always made during normal business hours between 8 am and 4 pm. Deliveries abroad will be made according to the local delivery times. We cannot promise delivery at any particular time without prior express agreement.

The delivery charge abroad is a flat rate of €10.00. Fleurop Greetings abroad are VAT free. For cultural reasons, higher minimum prices often apply abroad, which in Europe and America are around €45.00 for a bouquet including delivery. Due to higher delivery costs, there are additional costs in some international locations. These can be invoiced separately to the customer after consultation.

Please note: The delivery of bouquets abroad takes place during normal business hours.

We deliver to approx. 150 countries worldwide.

All inner-German prices are inclusive of VAT.

Questions about the delivery process

Fleurop greetings are delivered between 8 am and 8 pm on working days. Deliveries to a business address by the Fleurop courier are generally made during normal business hours between 8 am and 4 pm. Same day orders can be delivered until 8 pm.
We cannot promise delivery at a specific time, on Saturday afternoons or Sundays without prior express agreement.

Every bouquet delivered by Fleurop is a unique work of art, created by a local florist with passion and dedication to their craft. All flowers are carefully selected and lovingly bound. To ensure that the bouquets arrive in top condition, they are delivered in our handy gift packaging, the flower bag.

In case the recipient is not at home., the Fleurop courier will try to deliver the flowers to a suitable location, such as a neighbour's house. If this is not possible, he will take it with him. In any case, the Fleurop courier will leave a notification card with the information that a Fleurop greeting is waiting for him - either at the neighbour's or at the Fleurop florist's, with whom the further procedure can be coordinated by telephone.

Wir verschicken unsere Blumenprodukte, die im Karton geliefert werden, mit den Logistikpartnern DHL, Hermes und Go! Express & Logistics. Die Kartons sind speziell für den Transport von Blumen konzipiert, sodass die Ware frisch und unversehrt ankommt.

Sie können bei der Bestellung ein Lieferdatum auswählen, hierbei handelt es sich allerdings nicht um ein Wunschlieferdatum (garantierte Zustellung am Wunschtag), sondern um ein gewünschtes Lieferdatum, das wir durch das pünktliche Verschicken und die Berechnung der durchschnittlichen Lieferzeit versuchen einzuhalten. Durch Verzögerungen bei unseren Logistikpartnern kann es in seltenen Fällen dazu kommen, dass Ihr Paket 1-2 Tage später eintrifft, als gewünscht.

Sollten Sie direkt von DHL, Hermes oder Go! Express & Logistics eine E-Mail bekommen, in der Ihnen ein zusätzlicher Service der Paketdienstleister angeboten wird, zum Beispiel die Abendzustellung, so beachten Sie bitte, dass wir in keiner Verbindung mit diesem zusätzlichen Service stehen und diese Zusatzleistung von den Paketdienstleistern selbst angeboten wird. Daher können wir Ihnen im Falle einer Reklamation nicht die Kosten für etwaige erworbene Zusatzleistungen, die Sie direkt über die DHL, Hermes oder Go! Express & Logistics erworben haben, erstatten.

Jedem Fleurop-Gruß liegt eine Grußkarte mit dem individuellen Grußtext und der Fleurop-Frischegarantie auf der Rückseite bei. Wir übernehmen dazu Ihren Grußtext eins zu eins. Unsererseits werden keine weiteren Texte (etwa der Name des Straußes o.ä.) hinzugefügt. Der Empfänger sieht auf der Grußkarte nur was Sie im Feld „Ihre Grüße” eingegeben haben. Bitte vergessen Sie dabei auf keinen Fall Ihren Namen sonst weiß der Empfänger nicht, bei wem er sich bedanken soll ...